چگونه در اینستاگرام کسب و کار موفقی داشته باشیم؟

چگونه در اینستاگرام کسب و کار موفقی داشته باشیم؟

این روز ها اینستاگرام کاربردهایی بسیار فراتر از قرار دادن تصاویر خانوادگی، طبیعت و … دارد. این شبکه اجتماعی که کنوت به یک بستر بسیار قدرتمند برای تبلیغات، کسب درآمد و بازاریابی شده است باعث به وجود آمدن شغل های جدید و توسعه بسیاری از کسب و کارهایی که پیش از آن هم بوده اند شده است. بسیاری از کسانی از اینستاگرام برای توسعه کسب و کار خود بهره گرفته اند بر این قضیه معرتفند که پیشرفتی که اینستاگرام در کار آنها ایجاد کرده است یک پیشرفت کاملا تصاعدی و جهشی بوده است. اما آیا داشتن یک صفحه در اینستاگرام منجر به کسب درآمد می شود؟ به وضوح پاسخ این پرسش منفی است به همین دلیل در این مقاله نکاتی را مطرح می کنیم که به شما می گوید چگونه در اینستاگرام کسب و کار موفقی داشته باشیم؟

ترفندهایی که در این مقابله بیان می شود می خواهند شرایطی را برای شما فراهم کنند که تعامل بیشتری با افراد داشته باشید تا بتوانید توجه افراد بیشتری را به صفحه خود جلب کنید و از آنها مشتری بسازید. هر چقدر این تعامل بیشتر باشد هم شما می توانید اطلاعات بیشتری به مشتر خود بدهید هم مشتری می تواند راحت تر به شما اعتماد کند.

اینستاگرام بستری را فراهم کرده است که زندگی محور است به بیان دیگر بستر اینستاگرام کاربران آن را به این کار وا می دارد که هر روز آنچه در زندگی خودشان به وجود می آید را با دیگران به اشتراک بگذارند و در جریان فعالیت های دوستان و افراد مشهور مورد علاقه شان قرار بگیرند به همین دلیل کاربر اینستاگرام همواره دوست دارد تغییر و تازه بودن مطالب صفحات اینستاگرام را احساس کند به همین دلیل صفحه ای که پویا و به روز نباشد تنه برای مدت محدودی می تواند دنبال کنندگانی داشته باشد.

در جریان قرار دادن کاربر از پشت صحنه کسب و کار

همانگونه که در بالا بیان شد اینستاگرام زندگی محور است به همین دلیل کاربر شما دوست دارد در دفتر کار شما چه می گذرد . محصولات و خدماتی که به او ارائه می دهید چگونه تولید می شوند و چه مراحلی را طی می کنند تا به دست او برسند شاید برایتان جالب باشد که برای کاربر اینستاگرام که به دنبال محصول است اصلا عکس هنری و ویرایش شده جذابیتی ندارد او دوست دارد شما را در حین انجام کار با همان لباس کاری که محصول را تولی می کنید ببیند. مطمئن باشید ین کار کار شما را برای کاربر قابل اعتمادتر می کند و دوست دارد در تبدیل زحمت شما به ثروت سهیم باشد.

هشتک هوشمندانه در صفحه اینستاگرام

همانطور که می دانید اینستاگرام دارای قابلیت جستجو است و هنگامی که کاربر کلمه ای را جستجو می کند به دنبال صفحاتی می رود که آن کلمه در جلوی هشتک قرار گرفته باشد پس دقت کنید کلماتی را هشتک کنید که افراد بیشتری به دنبتا ان هستند یک کلمه هوشمندانه می تواند کاربران زیادی را وارد صفحه شما کند مثلا اگر شما صفحه ای برای فروش لباس خواب زنانه دارید استفاده از عبارتی مانند لباس شب شیک می تواند برای دنبال کنندگان جذاب باشد.

تکمیل پروفایل اینستاگرام

مطمئن شوید که پروفایل شما حاوی اطلاعات مهمی درباره کسب‌وکار شما است. اینستاگرام اجازه نمی‌دهد که شما توضیحات طولانی درباره کسب‌وکار خود بنویسید به همین دلیل باید شما با استفاده از عباراتی کوتاه ام گویا و مفید خود و کسب کارتان را معرفی کنید. شما می‌توانید یک توضیح کوتاه و دقیق از کسب‌ و کارتان، محلتان، شماره تماس و لینک وب‌ سایت خود را بخش پروفایل اینستاگرام بنویسید

ارائه پیشنهادات منحصربه فرد یا محدودی برای کاربران

برگزاری کمپین و مسابقات یکی از جذاب‌ترین ترفندهای بازاریابی اینستاگرام است که سبب افزایش تعامل کاربران با کسب‌وکار و استقبال زیاد توسط کاربران می‌شود. اگر شما قصد دارید تا محصول یا خدمت جدیدی را معرفی کنید و تمایل دارید تا کاربران بیش‌تری را با محصول و خدمت خود آشنا کنید و بازار گسترد‌ه‌ای را جذب کنید. می‌تواند یک پیشنهاد منحصربه فرد به کاربران و مشتریان هدف ارائه دهید و یا می‌توان یک تبلیغ نمایشی محدود را از طریق اینستاگرام ایجاد کنید. همچنین می توانید اخبار یا اطلاعات روز دنیا را که در ارتباط با کسب و کار شماست یا می تواند بیزینس شما را تحت تاثیر قرار دهد را در صفحه خود قرار دهید و از دنبال کنندگان خود بخواهید که نظرشن را برای شمل کامنت کنند. به طور کلی تمام سعی خود را بکنید که از جملات و ابتکاراتی استفاده کنید که دنبال کنندگا را وادار کند که با شما تعامل داشته اشند مثلا از انها بخوهید که بگویند دوست درند محصول شما چه ویژگیهای جدیدی داشته باشد

بررسی میزان پیشرفت کسب و کار

در طول برگزاری کمپین باید موارد و داستان‌ هایی را که محبوبیت بیش‌تری بین کاربران داشته است را بررسی و آنالیز کنید. برای نمونه کدام عکس و عنوان پست شما با استقبال خوبی از سمت کاربران مواجه شده است. آیا پست‌های منتشر شده همان چیزهایی بوده است که مشتریان شما انتظار داشته اند؟ پیشنهادات مطرح شده توسط کسب‌وکارها چه زمانی بیشتر استقبال شده اند؟پست هایی که طرفدارا ن بیشتری داشته چه وجه مشترکی دارند و چه تفاوتی با پست هایی دارند که امتیاز خوبی از کاربر نگرفته اند؟

داشتن یک برنامه ریزی مشخص و هدفگذاری در بازه های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می تواند به کار شما نظم و انعطاف بیشتری بدهد همچنین هدفگذاری عا باید به صورت واقع بینانه باشند. زیرا هدف گذاری نامناسب ممکن است شما را دلسرد کند یا به اشتباه بیندازد. باز هم تاکید می کنیم این کار با داشتن پشتکار و صبر عملی می شود

یکی دیگر از ترفندهای بازاریابی اینستاگرام که پیشنهاد می‌شود استفاده از هشتگ‌های مناسب و جذب اسپانسرهای محلی برای صفحه اینستاگرام شما است. همچنین شما باید به دنبال محصولی باشند که طرفداران زیادی داشته باشد. یعنی قبل از هر کاری باید نیازسنجی شود تا مشخص شود آیا خدمات بیا محصول شما جامعه هدف قبل قبولی دارد؟

سایت مدیناس به عنوان یک سایت همکاری در فروش این امکان را برای شما فراهم آورده است که محصولاتش را در صفحات خودتان بازاریابی کنید و پس از فروش پورسانت خود را هر لحظه که بخواهید دریافت کنید. این سایت دارای بیش از 2000 قلم جنس مختلف می باشد که ارسال آنها برای مشنتری را هم متقبل می شود و نیازی نیست شما نگران ارسال آنها باشید.

این سایت ارائه دهنده بسیاری از محصولات تله شاپینگ، لباس مردانه، لباس زنانه، لوازم خانه و آشپزخانه و … را در اختیار بازاریابن خود قرار داده است. در ضمن شما عاباوه بر اینستاگرام می توانید در کانال تلگرام یا سایت خود نیز این محصولات را به مشتری معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.