بازاریابی اجتماعی چیست و چه تفاوتی با سایر بازاریابی ها دارد؟

بازاریابی اجتماعی چیست و چه تفاوتی با سایر بازاریابی ها دارد؟

دیدگاه بازاریابی اجتماعی از جدیدترین فلسفه‌ های مدیریت بازاریابی است که به نوعی از بازاریابی گفته می شود که در آن تنها به نیاز فعلی مشتری توجه نمی شود بلکه بیشترین تمرکز بر روی آینده آن محصول یا خدمات است به گونه ای که بیشترین رفاه را برای تمام افراد جامعه در آینده داشته باشد. در این بازاریابی همچنین در این نوع از بازاریابی آینده و سود بلند مدت شرکت از اهمیت زیادی برخوردار است.

این نوع بازاریابی که یک نوع بازاریابی کاملا مدرن است صاحبان مشاغل و کارافرینان وظیفه دارند یک برنامه مشخص در کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند برنامه ای که علاوه بر نیاز مشتری نیاز جامعه و پیشرفت کلی جامعه را هم مد نظر قرار داده باشد.

تفاوت بازاریابی اجتماعی با سایر بازاریابی ها:

بازاریابی اجتماعی یک وظیفه اصلی دارد و آن هم تاثیرگزاری بر رفتارهای اجتماعی و انسانی است این هدف بازاریابی است که آن را از سایر روش های بازاریابی متمایز می کند عموم مردم بر این باور هستند که بازاریابی به معنای جلب توجه مشتری و فروش بیشتر است.

اما هدف بازاریابی بسیار فراتر از این مسئله است و آن هم افزایش آگاهی مشتری است به گونه ای که مشتری با آگاهی کاملمحصولی و کالایی را که متناسب با نیازش است را تهیه کند به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این روش بازاریابی اجتماعی زمانی کار خود را به درستی انجام داده است که توانسته باشد اطلاعات سودمندی به مشتریان خود داده باشد.

در نتیجه بازاریابی اجتماعی با تجزیه و تحلیل علمی قصد دارد سبب افزایش بهره‌وری فعالیت‌های مختلف اجتماعی شود. ضمن آنکه تمرکز ویژه آن فعالیت‌های گروه‌های خیریه با هدف کمک به فقرا می‌باشد. در واقع باید گفت هدف این بازاریابی بسیار فراتر از یم فروش و بیزینس ساده است و سعی می کند به ارزش های اجتماعی توجه بیشتری کند.

برخی از مدیران اعتقاد چندانی به این روش بازاریابی ندارند و معتقدند در بازاریابی هدف رسیدن به فروش و سود بیشتر است در صورتی که باید گفت دقیقا اگر بازاریابی اجتماعی به درستی انجام می شود سبب به دست آمدن سود بسیار هم خواهد شد شاید در ابتدا ممکن است کسب سود به تاخیر بیفتد اما این سود در دارز مدت بسیار بیشتر و ماندگارتر خواهد بود زیرا مشتری را که شما آموزش داده اید و صادقانه با او برخورد کرده اید اعتماد بیشتری به شما خواهد داشت و مشتری ثابت شما خواهد بود

به طور کلی باید گفت بازاریابی اجتماعی نوعی از بازاریابی است که علاوه بر اینکه در آن مدیران و صاحبان مشاغل به دنبال به دست آوردن سود زیاد هستند باید هدفی بلند مدت برای داشتن تاثیر مثبت بر جامعه و بالا بردن سطح آگاهی افراد و توجه به ارزش های انسانی داشته باشند. این اقدامات علاوه بر این که سبب افزایش رفاه و تندرستی جامعه می‌شود سبب می‌شود تا وجهه و اعتبار کسب‌وکار در نزد مشتریان بهبود پیدا کنند و مشتریان کسب‌وکار را مسئولیت پذیر بشناسند که در نهایت می‌توان با با استفاده از سایر راه‌کارهای بازاریابی میزان فروش را افزایش داد.

اگر شما هم می خواهید از امروز در زمینه بازاریابی فعالیت کنید اما نمی دانیداین کار را چگونه و با بازاریابی چه محصولاتی شروع کنید ما به شما سایت همکاری در فروش مدیناس را پیشنهاد می دهیم در این سایت شما به راحتی می توانید ثبت نام کنید و  با استفاده از فروشگاه ساز مدیناس شما می توانید به راحتی صاحب یک فروشگاه اینترنتی شوید و در محصولات این سایت را که شامل انواع لباس زنانه، لباس مردانه، لوازم خانه و اشپزخانه هستند را به دیگران از طرق مختلف معرفی کنید و سود خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.