۵ نکته برای یک بازاریابی اینترنتی

۵ نکته برای یک بازاریابی اینترنتی

1- افزایش دادن سرعت سایت

طبق اخرین تحقیقات گوگل بسیاری از افراد حتی با 2 الی 3 ثانیه تاخیر در سرعت لود شدن سایت آن را می بندند. زیرا سایت های بسیار زیادی برای هر محصول یا مقاله آموزشی وجود دارد که سرعت بسیار خوبی دارند به همین دلیل هیچ کس صبر نمی کند تا سایت کند یا حتی دارای سرعت متوسط بالا بیاید. مشتری ها روز به روز بی حوصله تر و عجول تر می شوند به همین دلیل اگر می خواهید انها را از دست ندهید باید با تمام قدرت و امکانات خود سعی در افزایش سرعت سایت هایتان داشته باشید. یک معیار این است که به صورت تقریبی سایت ما باید در سه ثانیه طول بکشد.

خوشبختانه امروزه سایت ها و ابزارهای بسیار خوب و معتبری وجود دارد که علاوه بر اینکه سرعت لود سایت ما را به صورت دقیق بیان می کند به ما راهکارهایی هم برای افزایش سرعت سایت ارائه می دهد.

دو سایت معتبری که در تمام دنیا به عنوان معیار شناخته می شوند را در زیر معرفی می کنیم.

1- gtmetrix.com

برای استف6اده از این سایت فقط کافیست آدرس سایت خودمان را در آن وارد کنیم؛ یک امتیاز یا رتبه‌ ای به سرعت سایت ما می‌دهد و همین‌ طور سرعت لودشدن سایت ما را نمایش می‌دهد و البته نکته بسیار خوب اینجاست است که پیشنهاد می‌دهد که دقیقا چه کارهایی باید انجام دهیم که سرعت سایت ما افزایش پیدا کند. به عنوان مثال پیشنهاد می دهد که حجم عکس های خود را کاهش دهید.

2- tools.pingdom.com

سایت دیگری که برای این کار پیشنهاد می شود tools.pingdom.com است که دقیقا همان کار بالا را برای ما انجام می دهد.

2- استفاده از فیلم و حتی پخش زنده در سایت

استفاده از پخش زنده یکی از روش‌های کلیدی برای بهبود اعتبار برند شرکتمان و همین‌ طور افزایش فروش است البته این نکته، نکته جدیدی نیست و سالهاست که توصیه می شود که این کار انجام شود. استفاده از از ویدئو زنده می تواند کاربران زیادی را به سایت شما بیاورد و مدتهادر سایت نگه دارد. برای قرارد دادن فیلم زنده تقریبا شما هیچ گونه محدودیتی ندارید. توجه کنید که ویدئو های زنده جذابیت بیشتری نسبت به ویدئو های دیگر دارند.

مثلا در همین ایران برند سامسونگ مدتی است که این کار را شروع کرده و برای محصولاتی مانند ماکرویو و فر و چیزهای دیگر ویدئوهای لایو نمایش می دهد. یا حتی دربسیاری از برنامه های صدا و سیما می بینیم که یک شخصی که مشغول آموزش حرکات ورزشی یا آشپزی هست بعضی محصولات را به صورت کاربردی و زنده تبلیغ می کند. و در پایان برنامه راه هایی که می توان از طریق آن محصول را تهیه کرد به مخاطبان اعلام می کند و حتی اعلام می کند که با خرید از طریق این برنامه می توانید تخفیف هم بگیرید.

3- آسان کردن فرآیند خرید از سایت

این روزها همه مردم به دنبال راحتی هستند و از کارهای پیچیده گریزان هستند همچنین بسیاری از افراد به اندازه کافی توانایی از کردن با وسایل الکترونیکی را ندارند به همین دلیل هیچ گاه از سایتی که فرآیند خریدش طولانی است خرید نمی کنند. باید تعداد کلیک هایی را که یک شخص باید تا پایان خرید انجام دهد کاهش دهید. از تصاویر و آیکون های استاندارد برای هر کاری استفاده کنید. و تا جایی که امکان دارد اطلاعات کمتری از مشتری بگیرید هچ کس از پرکردن فرم های طولانی و نوشتن مطالب اضافی خوشش نمی آید. بنابراین، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که در میان رقبا راحت‌ ترین فرآیند خرید را داشته باشید.

یکی از کارهای اشتباهی که انجام می شود این است که از افراد خواسته می شود برای خرید کردن ابتدا ثبت نام کنند. بهترین روش این است که تمهیداتی بیندیشیم که عمل ثبت نام در حین خرید انجام شود نه به صورت جداگانه تا به این شکل هم اطلاعاتی از کاربر دریاف کنیم هم کار را برای او راحت تر کنیم. توجه داشته باشید که سرعت سایت تا جایی که امکان دارد در صفحات خرید باید به حداکثر برسد.

4: دریافت گواهینامه SSL

این گواهی نامه، گواهی نامه ای است که نشان می دهد سایت ما برای پرداخت الکترونیکی کاملا امن است و به کاربر برای استفاده از آن اطمینان خاطر می دهد چند وقتی است که زمانی که در مرورگر کروم آدرسی را می نویسید قبل از نوشتن آدرس یک علامت نشان داده می شود که می‌تواند ضربدر باشد که نشان‌دهنده این است که این سایت برای پرداخت‌های آنلاین امن نیست. در اصل وقتی اشاره گر را روی آن قسمت می‌ بریم و کلیک می‌کنیم می‌نویسد که این سایت امنیت کافی را ندارد و توصیه نمی‌شود که از این سایت خرید کنید و بعضی از سایت‌ها ‌طوری است که وقتی که در مرورگر کروم آدرس را وارد می‌کنیدیک عکس قفل سبزرنگی می‌آید و اگر روی آن کلیک کنیم می‌بینیم که این سایت امن یا به اصطلاح Secure هست و می‌توانید اطلاعات کارت بانکی و اطلاعات شخصی‌ خود را در این سایت‌ وارد کنید.

حتما در اولین فرصت این گواهی نامه را برای سایت خود اخذ کنید. زیرا با این قابلیت کروم شما حتما بسیاری از مشتری های خود را از دست خواهید داد. انجام شود و مبلغ سالانه دریافت این گواهینامه چیزی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است. پس می‌توانیم با این میزان هزینه کم شما می توانید سود بیشتری داشته باشید.

این موضوع سبب می شود که هم مردم به ما بیشتر اعتماد کنند و هم اینکه گوگل به سایت شما امتیاز بیشتری بدهد. و در این صورت بیشتر دیده می شویم و کاربران بیشتری وارد سایت ما می شوند.

5- استفاده از ریزمحتواها یا MicroContent

MicroContent  یا توضیحات کوتاه روز به روز مهم تر و پرکاربرد تر می شوند زیرا همان گونه که قبلا گفتیم مردم هر روز کم حوصله تر از روز قبل می شوند به همین دلیل توضیحات کامل را نمی خوانند. MicroContent یا توضیحات کوتاه خواندنشان فقط چند دقیقه طول می کشد. برای تهیه یک ریز محتو یا توضیحات کوتاه شما باید همه آن چیزی را که خواندنش ده دقیقه طول می کشید را به گونه ای آماده کنید که بتوان آن را در 2 دقیقه خواند.

بسیاری از برندهای معروف ایران برای تولید ریزمحتواها وقت کافی اختصاص می‌دهند و تیمی را درست می‌کنند که هر روز محتواهای با حجم بسیار کمی تولید کند و این محتواها هر کدام فرد را ترغیب می‌ کند که در نهایت از محصولات و خدمات استفاده کنند.

البته این ریزمحتواها لزوما آموزشی نیستند. می‌توانند محتواهایی باشند که کمک می‌کند از سایتمان خرید کنند، یا روش استفاده از محصولات و خدمات ما را نشان دهد. می‌تواند محتواهایی باشد که در مورد تاریخچه کسب‌وکار ماست، نکات جالبی که در کسب‌وکار ما پیش آمده، اتفاقات پشت صحنه کسب‌وکار و هر چیزی که مانند این باشد. این ریز محتواها را می توانید در شبکه های اجتماعی هم منتشر کنید.

پس در سال ۱۳۹۷ با تمرکز بیشتر بر این پنج نکته تلاش کنید که در دنیای بازاریابی اینترنتی حضور قوی‌تری داشته باشید و مطمئن باشید که فروشتان افزایش خواهد یافت! برای تک تک این 5 مورد حتنا برنامه ریزی کنید و برای انجام دادن آنها زمان و هزینه صرف کنید مطمئن باشید سودی که به شما بر می گرداند خیلی بیشتر است.

سایت همکاری در فروش شرکا به عنوان یک سیستم با سابقه و یکپارچه سعی دارد در کسب درآمد و روش های بازاریابی اینترنتی به شما هم وطنان عزیز کمک کند. اگر شما هم تجربه یا نکته ای برای گفتن دارید می توانید برای ما و سایر دوستانتان با نوشتن کامنت به اشتراک بگذارید.

مقالات دیگری که خواندن آنها به شما کمک می کند در تجارت الکترونیک و کسب درآمد از اینترنت موفق تر شوید.

چگونه کالای خود را در اینترنت بفروشیم؟

چگونه در اینترنت بازاریابی کنیم؟

چگونه مشتری های وفاداری داشته باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.