چند نکته در مورد بازاریابی با شبکه های اجتماعی

چند نکته در مورد بازاریابی با شبکه های اجتماعی

صحنه ای که این روزها بسیار با آن مواجه می شویم این است که همه افراد غرق در گوشی خود هستند به گونه ای که حتی برخی از آنها متوجه اطرافشان نمی شوند. بسیاری از این افراد در شبکه های اجتماعی سیر می کنند که یا مطلب به اشتراک گذاشته شده دیگران را می بینند یا خودشان در حال به اشتراک گذاشتن مطلبی هستند. حتی افرادی که شاید تاکنون اصلا از اینترنت و سایت ها استفاده نمی کردند با راه اندازی شده شبکه های اجتماعی وارد گود شده اند و سعی دارند از تمامی امکانات این رسانه ها مطلع و از آنها استفاده کنند.

اولین رسانه اجتماعی که شرکت ها و کسب وکارها از آن برای تبلیغ و بازاریابی استفاده می کردند ایمیل بود اما همگی خوب می دانیم که تعداد افرادی که ایمیل دارند کمتر از اعضای شبکه های اجتماعی است و کسانی هم که ایمیل دارند رسانه هایی مانند اینستاگرام و تلگرام را خیلی بیشتر از ایمیل چک می کنند.

اهمیت شبکه های اجتماعی در کسب‌ و‌ کار

اگر کسب و کاری دارید که می خواهید آن را رونق دهید از همین امروز سعی کنید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. دقت داشته باشید در این انجام این کار حتی اگر یک روز هم تعلل کنید تعداد زرقیبانتان بیشتر از روز قبل خواهند شد.

در این قسمت مزایای شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها بر کسب و کار را بررسی خواهیم کرد.

۱. دسترسی سریع‌ و آسان

تلگرام و اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی بر روی گوشی افراد نصب هستند و همان گونه در ابتدا اشاره کردیم تعداد زیادی از مردم بیشترین زمان خود را در این رسانه ها سپری می کنند پس به محض اینکه شما یک مطلب یا خبر جدید را به اشتراک بگذارید آنها از طریق اعلان گوشی خود متوجه می شوند و به راحتی می توانند تصاویر و مطالبی که شما قرار داده اید را ببینند. به عنوان مثال اگر شما یک محصول جدید را ساعت 9 شب به اشتراک بگذارید تا صبح هزاران نفر آن را خواهند دید و بسیاری از آنها تا صبح تصمیم خود را برای خرید می گیرند و در اول صبح شما با چندین سفارش رو به رو می شوید.

توجه داشته باشید که اگر همین خبر را از طریق اس ام اس به مشتریان و مخاطبان می رساندید بسیار برایشان آزار دهنده بودو بسیاری از آنها به محض اینکه متوجه می شدند که پیام تبلیغاتی است آن را می بستند. در ضمن شما با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید تصویر و مطالب بیشتری در اختیار مخاطبان قرار دهید که می توانید با استفاده از این امکانات احساس خود را هم در صفحات شبکه های اجتماعی قرار دهید تا حس صمیمانه تری بین شما و مخاطبانتان به وجود بیاید.

۲. هزینه بسیار کم و تقریبا رایگان

استفاده از رسانه‌های اجتماعی در کسب‌و‌کار هزینه بسیار پایینی دارد. البته این‌طور هم نیست که دقیق رایگان باشد زیرا شما زمان خود را برای اینکار می گذارید یا اگر کسی را هم برای انجام دادن این امور استخدام کنید باید به او مبلغی پرداخت کنید. اما شما می توانید با استفاده از زمان کوتاهی مثلا یک تا دو ساعت در روز خودتان یا یکی از کارمندانتان این کار را انجام دهید. همین زمان کوتاه می تواند شما را به رشد قابل توجهی در کسب و کار برساند.

اگر بخواهید به ۱۰۰۰۰ نفر پیامک تبلیغاتی بفرستید باید چند صد هزار تومان برای این کار خرج کنید. در حالی که می توانید با ساخت یک کانال تلگرام و کار کردن بر روی آن و رساندن اعضای آن به این تعداد به هر اندازه که بخواهید، فیلم، عکس، پادکست و متن های تبلیغاتی بفرستید. و بدون هیچ گونه ایجاد مزاحمتی برای مخاطبان آنها را در اختیارشان قرار دهید.

۳. به راحتی می توانید برند سازی کنید.

برند سازی امری است که حتما هر کسب و کاری باید به دنبال آن برود . برند سازی به این معناست که شما عتماد مشترین و مخاطبانتان را جذب کنبد و به بیانی دیگر به یک خوش نامی در زمینه کار خود برسید. در این صورت مشتریان شما با اشتیاق  از شما خریداری می کنند همچنین آنها می توانند مانند یک بازاریاب شفاهی عمل کنند زیرا کسی که محصولی را از یک برند خوش نام خریداری می کند به دلیل رضایتی که از آن دارد حتما به دیگران توصیه می کند که آنها نیز این محصول را بخرند.

به عنوان مثال یک فرد فردی به دنبال خرید یک لباس مجلسی است این فرد بعد از جستجو در رسانه ای مانند اینستاگرام به صفح شما می رسد او می بیند که شما دنبال کنندگان زیادی دارید همین امر باعث می شود که این ذهنیت برای او به وجود بیاید که شما حتما محصولات خوبی دارید که این تعداد از افراد به شما اعتماد کردند.

اگر شما مطالب ارزشمندی در مورد نحوه انتخاب و ست کردن لباس، جنس پارچه های مختلف، اطلاعاتی در مورد تناسب اندام و… قرار داده باشید ؛ او به

فرض کنید شخصی دنبال یادگیری زبان است. با جستجو در رسانه‌های اجتماعی، به صفحه شما می‌رسد و می‌بیند صفحه شما هزاران هوادار دارد. تا همین‌جا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعتماد مخاطب تا حدی جلب شده است، زیرا می‌بیند هزاران نفر صفحه شما را پیگیری می‌کنند. نگاهی به مطالب شما می‌اندازد و می‌بیند بدون پرداخت هیچ پولی می‌تواند مطالب مفید زیادی یاد بگیرد. باز اعتمادش به شما بیشتر می‌شود. در نظرات زیر مطالب، با نظری مواجه می‌شود که نوشته: «چند ماه پیش در دوره آموزش زبان شما شرکت کردم و عالی بود. دلم برای استاد تنگ شده است». در این لحظه مخاطب آمادگی کافی کسب کرده تا در دوره زبان شما ثبت‌نام کند. آیا فکر می‌کنید می‌توانستید با یک تبلیغ و حتی صرف چند میلیون تومان پول چنین اعتمادی ایجاد کنید؟

چه مطالبی برای مخاطبان بفرستیم

شاید مهم‌ترین موضوع در بازاریابی با رسانه‌های اجتماعی نوع و کیفیت مطالبی باشد که پست می‌کنیم. اگر هدف شما از حضور در رسانه‌ها برندسازی و افزایش فروش است باید سه نوع پست ارسال کنید در زیر به توضیح این موارد می‌پردازیم. اگر به‌طور مدارم از هر سه نوع پست استفاده کنید می‌توانید موفق شوید. همچنین اگر یکی از این سه مورد را حذف کنید موفقیت چندانی حاصل نخواهد شد.

۱. آموزش مهم ترین مطلبی که باید پست کنید.
کارتان هر چیزی می خواهد باشد. وظیفه اولی که شما دارید دادن اطلاعات و پست کردن مطالب آموزشی در مورد کسب و کارتان است. اگر در زمینه فروش نرم افزار آموزش زبان انگلیسی کار می کنید باید در مورد روش های آموزش آسان، نحوه برنامه ریزی برای یادگیری زبان، تقویت حافظه و سایر موارد مربوط با حوزه کاریتان برای مخاطبتان مقاله و مطلب پست کنید.اگر آموزش در رسانه‌های اجتماعی را حذف کنید موفقیت چندانی کسب نخواهید کرد. زیرا مهم ترین چیزی که مردم برای همدیگر به اشتراک می گذارند مطالب و مقاله های آموزشی هستند و به این شکل است که شما می توانید کاربران زیادی را به صفحه خود بکشانید.

۲. تایید دیگران
در رسانه‌ها مطالبی را منتشر کنید تا نشان دهد مورد تایید دیگران هستید. این نوع مطالب اعتماد افراد جدید را جلب می‌کند و باعث می‌شود به خودشان جرات دهند و از شما خرید کنند. سعی کنید با مشتریان خود صمیمی شوید و در زمان مناسبی با آنها عکس یا فیلم بگیرید و آنها را پست کنید همچنین می توانید متن های تشکری را که مشتریان به خاطر محصولات و مطالب خوب شما برایتان ارسال می کنند را می توانید به اشتراک بگذارید.

۳. معرفی محصول یا خدمت

مخاطبان شما بالاخره باید بدانند که محصولات یا خدمات شما دقیقا چه هستند.محصولات خود را دقیق و کامل معرفی کنید البته توجه کنید که این مورد بعد از دومورد دیگر باید آورده شود یعنی ابتدا آموزش همراه با تایید دیگران بعد محصوبلی که قرار است معرفی کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که تعداد این پست ها باید کمتر از پست هایی باشد که برای آموزش قرار می دهید.

پس وقت را از دست ندهید همین حالا که شما در حال خواندن این مطلب بودید رقیبان شما در حال کارکردن بودند. تا چشم به هم بزنید مدت زیادی گذشته و هزاران هوادار دارید و با ارسال یک مطلب می‌توانید فروش قابل‌توجهی ایجاد کنید!

مقالات مرتبط دیگری که می توانید در سایت همکاری در فروش شرکا آنها را مطالعه کنید.

چگونه مشتری های وفاداری داشته باشیم؟

۵ نکته برای یک بازاریابی اینترنتی

چگونه رقبا را تجزیه و تحلیل کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.