افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش یکی از بهترین راه های کسب درآمد اینترنتی است که در ادامه به مفهوم و تعریف کلی آن میپردازیم:

تعریف Affiliate marketing یا سیستم همکاری در فروش :

فروش رابطه‌ای یا بازاریابی رابطه مند (به انگلیسی: Affiliate marketing ) یک روش بازاریابی است که در آن کسب و کار به یک یا چند نفر که بازدید کننده یا مشتریانی را به کسب و کار ارجاع داده‌اند، پاداش می‌دهد.

به زبان ساده تر ، افیلیت مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی است که همکاری میان بازاریاب و وب سایت فروشنده است که وب سایت فروشنده مبلغی را به عنوان پورسانت برای هر محصول ارائه میدهد و بازاریاب تبلیغات محصول را در فضای مجازی ارائه میدهد و اگر از سوی بازاریاب این تبلیغات منجر به فروش شود مبلغ پورسانت محصول به بازاریاب پرداخت میشود.

تاریخچه سیستم همکاری در فروش :

مفهوم افیلیت مارکتینگ توسط ویلیام توبین (William J. Tobin)، بنیانگذار PC Flowers & Gifts برای اولین بار در اینترنت مطرح شد. و این شرکت در شبکه Prodigy از سال 1989 تا سال 1996 به این مدل از بازاریابی پرداخت. وب سایت آمازون (Amazon) در سال 1996 سیستم مشارکت در فروش را آغاز کرد.

مزیت های سیستم همکاری در فروش :

1. بدون نیاز به داشتن مغازه ،دفتر،انبار میتوانید به راحتی در منزل محصولات را به فروش برسانید .

2. تنها ابزار فیزیکی که شما نیاز دارید یک لپ تاپ یا کامپیوتر میباشد .

3. ارسال کالا و هماهنگی های لازم برای ارسال به عهده وب سایت فروشنده میباشد .

4. پشتیبانی پس از فروش به عهده وب سایت فروشنده میباشد .

5. نیازی به خرید و داشتن انبار ندارید .

6.در هر زمان و هر مکانی میتوانید محصولات را بفروش برسانید .

7.بدون نیاز به سرمایه .


در این روش از بازاریابی شما نیاز به یک دفتر کار یا زمان طولانی ندارید و شما میتوانید از این روش به عنوان شغل دوم کسب درآمد کنید بدون نیاز به سرمایه شما میتوانید در منزل و یا هر مکان دیگر در هرساعت از شبانه روز میتوانید تبلیغات در فضای مجازی را آغاز کنید و زمانی که تبلیغات شما منجر به فروش شود پورسانت شما پرداخت میشود.

ساز و کار سیستم همکاری در فروش :

هر محصول دارای پورسانت مختص به خود میباشد شما تبلیغ محصولات را در فضای مجازی قرار میدهید مشتری از سایت یا جایی که شما تبلیغات را قرار داده اید محصول وب سایت فروشنده را مشاهده و خریداری میکند ، کالا توسط وب سایت فروشنده برای مشتری ارسال میشود بعد از تحویل کالا و پرداخت مشتری پورسانت به شما پرداخت میگردد .

55 دیدگاه در “افیلیت مارکتینگ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.