تولید محتوا مناسب با نیاز کاربر در بازار یابی

تولید محتوا مناسب با نیاز کاربر در بازار یابی

از جمله روش های بازاریابی اینترنتی می توان به ساخت وب سایت فروشگاهی اشاره کرد. که تولید محتوا مناسب با نیاز کاربر در بازار یابی یکی از اصول مهم آن است که توجه کردن به آن و استفاده از روش های مناسب برای انجام این کار می تواند باعث رونق کسب و کار شما شود.

امروز هر کاربری روزانه با حجم زیادی از پیام های تبلیغاتی رو به رو می شود که نه تنها اطلاعات جدیدی به او نمی دهد بلکه باعث رنجاندن وی می شود. به همین دلیل کسی در این زمینه موفق است که به جای نویز پراکنی اطلاعات مفید و آموزشی به مشتری بدهد تا این حس به او القا شود که فرستنده پیام هدف فراتر از فروش یک کالا را دنبال می کند و به فکر افزایش سطح آگاهی اوست. در این صورت مشتری به فرستنده اعتماد بیشتری خواهد کرد.

یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که کسب و کارهای کم سابقه و کوچک با ارسال پیام هایی با محتوای بی ارزش به افراد مختلف باعث می شوند که آنها نسبت هر گونه پیام تبلیغاتی حس منفی داشته باشند. اما کسانی که اصول بازاریابی اینترنتی را بدانند می توانند با تولید محتوای با ارزش کاربران را به خود جذب کنند.

در این پست تکنیک هایی را به شما می آموزیم که با استفاده از آنها یک محتوای خوب و جذاب در اختیار کاربران سایتتان قرار دهید.

1-محتوای متناسب با نیاز کاربران تولید کنید.

سایت شما باید حاوی اطلاعاتی باشد که به بعضی از نیازها و سوال‌های احتمالی کاربران پاسخ دهد. محتواها باید همان چیزی باشند که کاربران به دنبال آن هستند. علاوه بر این شما می‌توانید محصول یا خدمات خود را معرفی کنید. در این نمونه، شما می‌توانید نیازهای احساسی را برآورده کنید. و آنها را با خود همراه سازید.

۲-کار خود را به صورت مستمر انجام دهید.

کاری را که در حال انجام آن هستید به صورت مداوم انجام دهید اگر خبرنامه های ایمیلی دارید باید اطلاعات آن به صورت زمان بندی شده و به موقع به سمع و نظر مشترکان خود برسانید. برای اینکه بتوانید در بازاریابی محتوایی به یک ثبات و موفقیت برسید باید این کار را منظم و متناسب با نیاز روز مشتریانتان انجام دهید.

تولید محتوا مناسب با نیاز کاربر در بازار یابی

۳- باب گفتگو با مشتریان خود را باز کنید.

سعی کنید در محتواهای خود به گونه ای با کاربر حرف بزنید که آنها هم راغب شوند در مورد موضوع اظهار نظر کنند و برای شما نظر و کامنت بگذارند. و به گونه ای از مشتریان خود بخواهید در انتخاب درست محصول به همدیگر کمک کنند. یک کار جالبی که برخی از برندهای معتبر در این زمینه انجام می دهند این است که داستان برند خود را با مخاطبانشان در میان می گذارند مخصوصا اگر این داستان، داستانی کمدی مانند باشد به این شکل کاربران سایت با شما احساس راحتی بیشتری می کنند.

4- نظر خود را در مورد مسئله و کالا بیان کنید بدون ترس

بعضی از تولید کنندگان محتوا تصور می کنند که حرفی که در مورد یک کالا می زنند حکم یک گزارش تاریخی را دارد به همین دلیل از اینکه در مورد کالا بیشتر حرف بزنند هراس دارند. توجه داشته باشید شما فقط محصول ر از دیدگاه خود بررسی می کنید و نگران این نباشید که شرکت شما را به عنوان یک متخصص در مورد این مسئله فرض کنند. (البته توجه کنید این بدین معنا نیست که شما مجوز این را دارید که هر مطلب بی ربطی را بیان کنید. مطالب باید مفید و متفاوت باشند.)

این مورد یکی از مهم‌ترین اصول بازاریابی محتوایی است که به شما کمک می‌کند تا نقطه نظر شما به عنوان یک منبع و مرجع نزد مشتریان و کاربران شما شناخته شود.

۵- در مورد فروش صحبت نکنید.

محتواهایی که درباره محصولات و خدمات یک برند توضیحاتی را ارائه می‌دهد، در مقایسه با پست آموزشی، فقط ۲۵ درصد کاربران دیدگاه و نظرات خود را مطرح می‌کنند و به همان نسبت یعنی ۲۵ درصد مطالب مرتبط با محصولات و خدمات برند توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود. این بدین معناست که مردم اطلاعات و پست های آموزشی شما را بیشتر مد نظر قرار می دهند. اگر فقط به این مطلب بپردازید که محصول شما بهترین است و حتما باید کاربران آن را تهیه کنند کاربران سایت نسبت به شما حس خوبی پیدا نخواهند کرد.

۶- در کار خود به بهترین تبدیل شوید.

اگر چه نتوانید همین حالا به این سطح برسید، اما نیاز دارید که محتواهای شما در نوع خود بهترین باشد.

این بدین معنی است که اگر قصد دارید که کاربران محتواهای تولید شده شما را ملاحظه کنند و از آن استفاده کنند، باید بهترین محتواها را با محتویات خاص، مفید و کاربرپسند تولید و و در اختیار کاربر قرار دهید. شاید به نظر شما این یک کار بسیاری ساده است اما اگر واقعا می خواهید کاربران مجذوب مطالب شما شوند باید بسیار مطالعه کنید و مطالبی بنویسید که با وجود اینکه وقت کاربر را زیاد نمی گیرند بهترین اطلاعات را به او منتقل کنند.

برای بررسی روش های که دیگران برای تولید محتوا استفاده می کنند وقت بگذارید خود شما هم اگر ایده ای دارید که فکر می کنید با استفاده از آن می توان محتوای بهتری تولید کرد یا نکته ای می دانید که می تواند کیفیت محتوا را بهبود ببخشد را با ما در میان بگذارید تا ما هم برای دوستان دیگر به اشتراک بگذاریم. همچنین می توانید نظر خود را در مورد راهکارهای ما بیان کنید.

با استفاده از سیستم همکاری در فروش شرکا از همین امروز فروشگاه خود را راه اندازی کنید و با استفاده از بازاریابی محتوایی مشتریان خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.