داشتن وب سایتی محبوب با رعایت 9 نکته

داشتن وب سایتی محبوب با رعایت 9 نکته

تقریبا تمامی کسب و کارهای رایج به این مسئله پی برده اند که داشتن یک وب سایت امری ضروری است به همین دلیل این روزها تمامی کسب و کارها برای خود وب سایت راه اندازی کرده اند. با این وجود تعداد وب سایت هایی که توانسته اند ارتباط خوبی با مشتری برقرار کنند و اطلاعات مفید در اختیارش قرار دهند بسیار کم است. وب سایت مفید برای مشتری وبسایتی است که مشتری زمانی که از سایت خارج می شود به هدفی که برای آن وارد سایت شده بود رسیده باشد و اطلاعات مفید در اختیارش قرار گرفته باشد.

وب سایت خوب از دید کاربران چه وب سایتی است؟

۱) ظاهری زیبا و متفاوت:

در چند ثانیه اول وقتی کسی وارد سایت شما می شود به تنها چیزی که توجه می کند ظاهر و چینش سایت شماست. یک ظاهر نامناسب ممکن است باعث شود کاربر بدون نگاه کردن به مطلب سایت شما آن را ببندد و نه تنها خودش هیچ استفاده ای نکند بلکه باعث شود تا موتورهای جستجو به سایت شما نمره منفی بدهند.

طراحی سایت زیبا به معنی طراحی یک سایت ساده، مرتب(به شکلی که هر چیزی را بتوان به راحتی پیدا کرد) که از ترکیب رنگ مناسبی برخوردار است؛ و متفاوت از سایر سایت های مشابه باشد تا ظاهر آن در ذهن مخاطب باقی بماند.

۲) ارائه‌ دادن یک محتوای خوب و مناسب با نیاز کاربر

کسی که وارد سایت شما می شود به احتمال زیاد مشکل خاصی داشته یا به دنبال یک مطلب علمی خاصی بوده که با نوشتن آن موتورهای جستجو سایت شما را به او پیشنهاد داده اند اگر سایت شما طوری نباشد که نیاز آنها را برطرف کند (یا به بیانی دیگر شما موضوعی را در سایتتان مطرح کرده اید که اطلاعات درست و کافی در مورد آن ارائه نداده اید.) در این صورت کاربر سایت شما را می بندد و شما این فرصت را پیدا نمی کنید تا از او یک مشتری بسازید.
یک راهکار ساده برای این موضوع وجود دارد و آن هم تولید محتوای باکیفیت و مداوم است. یک محتوای کامل و جامع نه تنها باعث می شود که کاربر سایت شما را بپسندد بلکه سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه می کند.

۳) معرفی خودتان و کسب و کارتان

بعد از اینکه کاربر محتوای شما را خواند و نیازش برآورده شد به دنبال این می گردد که مطمئن شود آیا اطلاعات شما صحیح و علمی هستند یا خیر؟ برای اینکه کاربر پیشینه شما را بشناسد و به شما اعتماد کند لازم است که اطلاعاتی از شرکت و کسب و کارتان در اختیارش قرار دهید.
برای اینکه در ذهن کاربر ماندگار شوید من توصیه می کنم داستانی که باعث شده است شما وارد این کسب و کارشوید را برای کاربر تعریف کنید.

۴) یک وب سایت خوب سعی می کند سریعا با کاربر ارتباط برقرار کند.

شما باید راه‌حل‌هایی ساده برای برقراری ارتباط با مخاطبان‌تان برقرار کنید، ارائه‌ی آدرس ایمیل، آدرس شبکه‌های اجتماعی (آی دی تلگرام و اینستاگرام)، شماره موبایل یا تلفن دفتر محل کار از بهترین اطلاعات تماس هستند. استفاده هر یک از این روش ها به نوع کسب و کارتان بستگی دارد. باید تمامی راه های گفته شده را بررسی کنید و راه های ارتباطی را که بیشترین سود و کمترین هزینه را دارند انتخاب کنید. (ممکن است در ابتدا مجبور شوید چند راه را امتحان کنید تا به نتیجه برسید.)

داشتن وب سایتی محبوب با رعایت 9 نکته

۵) محصول خود را با فیلم و عکس های مناسب معرفی کنید.

اگر وب‌سایت شما یک فروشگاه اینترنتی است و یا محصولاتی دارید که از طریق وب‌سایت‌تان به دنبال بازاریابی و یا ترویج آن‌ها هستید، می‌بایست محصول را به وضوح به مخاطب نشان دهید. کاربران معمولا به هنگام خرید با یک حس ناتوانی برای تصمیم‌گیری مواجه می‌شوند، نمایش محصول با تمام جزئیات از طریق تصاویر و ویدیوها می‌تواند نقش موثری در سرعت بخشیدن به تصمیم‌گیری آن‌ها داشته باشد.

۶ امنیت یک اصل مهم برای یک سایت موفق است.

امنیت می‌تواند از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده شود، هم‌چون امنیت اطلاعات، حریم خصوصی و … . وب‌سایت شما باید به امنیت کاربر در وب‌سایتش اهمیت دهد و بدون اجازه‎‌‌ی وی هیچ اطلاعاتی از او را در اختیار اشخاص ثالث قرار ندهد، خودش نیز از آن اطلاعات سواستفاده نکند.

بهترین وب‌سایت‌های جهانی همواره سیستم امنیتی بسیار خوبی را ایجاد می‌کنند و در صورت نقض برخی از موارد، آن را به اطلاع مخاطبان می‌رسانند تا در صورت تمایل از وب‌ سایت آن‌ها استفاده کند.

۷)سایت خوب نیازمند یک منوی مناسب است.

یکی از دیگر از خواسته‌های اصلی کاربران اینترنتی این است که اطلاعات مورد نظر خود را سریع پیدا کنند. منوهای خوب به کاربران کمک می‌کنند تا بهترین و کوتاه‌ ترین مسیر را برای انتخاب داده‌های مفید بیشتری برگزینند. با برنامه‌ریزی برای طراحی یک منو بار مناسب به خواسته آنها احترام بگذارید. از ایجاد منوهای دارای چندین سطح و پیچیده بپرهیزید.

۸) اطلاعات شبکه‌های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی مهم ترین دوستان افراد مختلف جامعه هستند که بیشترین زمان خود را با آنها می گذارنند به همین دلیل آنها به جای چک کردن روزانه ایمیلشان ترجیح می دهند از طریق این شبکه ها اخبار و اطلاعات جدید کسب کنند. بنابراین راحت‌تر کردن این کار برای آن‌ها می‌تواند نتایج مثبتی به بار آورد. شما باید آیکن‌ اکانت شبکه‌های اجتماعی خود را در وب‌سایت خود در دید کاربر قرار دهید تا کاربران با کلیک بر روی آنها برای همیشه به طرفداران شما تبدیل شوند. هم‌چنین قرار دادن این آیکن‌ها این امکان را فراهم می کند از دیگر افراد هم برای تبلییغ سایت خود کمک بگیرید زیرا حتما آنها شما را با برخی دوستانشان به اشتراک خواهند گذاست.

۹) سوالات متداولی که ممکن است برای کاربران پیش آید

یک سری سوالات در مورد هر کسب و کار جدیدی برای افراد مختلف ممکن است پیش بیاید برای اینکه لازم نباشد شما به این سوالات چندین بار پاسخ دهید بهتر است که خودتان این سوالات را پیش بینی کنید و همراه با پاسخی کامل آنها را در اختیار کاربرانتان قرار دهید تا ضمن افزایش آگاهی آنها در زمان خود هم صرفه جویی کنید. داشتن یک صفحه مجزا برای این سوالات از جمله ویژگی هایی است که یک وب سایت خوب باید آن را داشته باشد.

با استفاده از سیستم همکاری در فروش شرکا از همین امروز فروشگاه خود را راه اندازی کنید و با استفاده از مطالب بیان شده وب سایت خود را به یک وب سایت محبوب تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.