چگونه کالای خود را در اینترنت بفروشیم؟

چگونه کالای خود را در اینترنت بفروشیم؟

ساخت فروشگاه اینترنتی از جمله کسب و کارهایی است که بسیاری از افراد تجربه ناموفق در آن دارند یا افرادی هستند که به تازگی این کار را شروع کرده اند و تصور می کنند که امکان شکست آنها وجود دارد. افرادی که این تجربه را داشته اند به خوبی می دانند طراحی یک سایت برای رسیدن به درآمد کافی نیست و باید تکنیک ها و روش های بسیاری را مد نظر قرار گرفت. در این پست قصد داریم برای پرسش چگونه کالای خود را در اینترنت بفروشیم؟ را مناسب ترین پاسخ را ارائه دهیم.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشید؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که سایتی را که راه اندازی می کنید تمامی امکاناتی که شما برای انجام یک فعالیت به خصوص نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد به همین دلیل شما قبل از اینکه سایت را طراحی کنید باید تمام امکاناتی که کاربر برای آشنایی و تهیه محصول شما نیاز دارد را شناسایی کنید تا در زمان طراحی آنها را در سایت خود قرار دهید.

مثلا اگر شما می خواهید یک سایت برای فروش کفش راه اندازی کنید باید حتما این امکان را در اختیار مشتری قرار دهید که رنگ، مدل و سایز کفش خود را به راحتی انتخاب کند. و سایت شما به گونه ای نباشد که مشتری نتواند چیزی را که می خواهید به راحتی انتخاب کند و دچار سردرگمی شود.

در مرحله بعدی باید یک سری از اصول و استاندارها را برای ساخت سایت مد نظر قرار دهید استاندارهایی که باعث شوند همه افراد جامعه با هر میزان سطح سواد و آگاهی که باشند بتوانند به راحتی از امکانات سایت شما بهره مند شوند.

بخشی از این استاندارد سازی ها مربوط به موترهای جستجو مانند گوگل است. سایت شما باید یک سری ویژگی ها و بهینه سازی های خاص را داشته باشد تا موتورهای جستجو به ان اعتماد کنند و آن را به کاربرانشان پیشنهاد دهند. زیرا مردم هر چیزی را که بخواهند در موتور های جستجوف جستجو می کنند و تقریبا همه آنها از سایت هایی که در صفحه اول هستند استفاده می کنند. این مجموعه استاندارد سازی ها که به سئو معروف هستند یکی از مهم ترین اصولی هستند که می توانند در  داشتن سایتی پرفروش و موفق به شما کمک کنند.

آخرین و مهم ترین کاری که برای موفق شدن در این راه باید انجام دهید انتخاب یک روش موثر برای معرفی مزایای فروشگاه اینترنتی به عموم مشتریان است. بازاریابی اینترنتی این کار را برای شما انجام می دهد. البته یک بازاریابی اینترنتی برنامه ریزی شده و هدفمند.

قبل از اینکه به بررسی بیشتر این مطالب بپردازیم خوب است در مورد مفاهیم اولیه ای مانند تجارت الکترونیک و نحوه فعالیت آن توضیحاتی ارائه دهیم.

تجارت الکترونیک و مزیت های آن

همه کارها و فعالیت های بازار که در دنیای مجازی و با استفاده از بستر اینترنت انجام می شوند تجارت الکترونیکی نامیده می شوند. در واقع معاملاتی که از طریق اینترنت و شبکه های مجازی انجام می شوند را تجارت الکترونیک می نامند.

در این فرآیند مشتری از طریق موتورهای جستجو نام کالایی را که می خواهد خریداری کند را می نویسد تا موتور جستجو او را به سایت فروشگاه هایی که این کالا را ارائه می دهند راهنمایی کند. بعد از اینکه کاربر وارد سایت شد اطلاعاتی که در مورد کیفیت و نحوه ساخت محصول قرار داده شده است را مطالعه می کند در صورتی که اطلاعات بیان شده با چیزی که کاربر به دنبال آن بود مطابقت داشت کاربر از طریق امکاناتی که سایت در اختیارش قرار داده است مشخصات و سفارش خود را ثبت می کند در نهایت صاحب فروشگاه کالا را از طریق پست به آدرس خریدار ارسال می کند. انجام همه این کارها یعنی انجام یک معامله الکترونیکی یا همان تجارت الکترونیک.

با استفاده از تجارت الکترونیک، تبادل اطلاعات خریدار و فروشنده و اطلاعات لازم برای ارسال محصول با هزینه و زمان کمتر و سرعت بیشتری انجام می شود همچنین افراد می توانند به راحتی کالاهای زیادی را با هم مقایسه کنند و بهترین آنها را خریداری کنند. این گونه تجارت یک معامله برد- برد است که در آن هم فروشنده و هم خریدار به بیشترین سود خواهند رسید.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی شامل وب سایتی است که امکان نمایش کالاهای مختلف همراه با مهم ترین خصوصیات و کاربردهای آنها را فراهم می کند این وب سایت با استفاده از امکاناتی که دارد می تواند خدمات و کالاهای تولیدکنندگان مختلف را بدون هیچ محدودیتی به تمامی تقاضا دهندگان آنها معرفی کند و همچنین این امکان را برای مشتری فراهم کند که به راحتی محصول مورد نظر خود را سفارش دهد و در محل تحویل بگیرد.

مزایای خرید اینترنتی:

-متنوع بودن محصولات از مهمترین مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی است همچنین اینکه شما به راحتی می توانید کالاهای همتا را با هم مقایسه کنید و هر کدام از آنها را که بیشترین تناسب با نیاز شما دارد را تهیه کنید.
-به دست آوردن تمامی ویژگی ها و مشخصات محصول اعم از اطلاعات کلی و جزئی و حتی کاربردهای مختلف محصول و در برخی موارد میزان استقبال و رضایت مشتری های مختلف از محصول
-کاهش هزینه و زمان ناشی از رفت و آمد به فروشگاه های مختلف

مزایای فروش اینترنتی:

-از جمله مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای ارائه دهندگان کالاها و خدمات اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.
-تهیه و تنظیم بانک اطلاعاتی جامع که می تواند در مورد موجودی های انبار و میزان استقبال مشتریان به آنها اطلاعات مفیدی ارائه دهد.
-به دست آوردن نظرات خریداران یک محصول مشخص  و پردازش این اطلاعات برای ارائه دادن کالاهای بهتر در زمان های آینده
-برقراری ارتباط راحت تر و بهتر با مشتریان و داشتن راه های تبلیغاتی بیشتر

-داشتن مشتریان بیشتر از هر کجای کشور و حتی جهان
-ارائه خدمات بهتر و مفیدتر

کارهایی که انجام آنها به پیشرفت وب سایت شما کمک خواهد کرد:

بهینه سازی نرخ تبدیل کاربران به مشتری
طراحی متفاوت و کاربر پسند
قابلیت تبادل نظر درباره محصولات
قرار دادن تصویر مختلف یا ویدئو برای محصول
داشتن قابلیت مقایسه محصولات با یکدیگر
جدول مشخصات فنی محصولات
سفارش محصول در زمان کوتاه
ایجاد سبد خرید برای محصولات همراه با کد تخفیف
بازاریابی هدفمند و اطلاع رسانی ها از طریق ایمیل
دریافت پیشنهاد و انتقادات از طرف مشتری
امکان اتصال به درگاه های پرداخت اینترنتی
امنیت و سرعت لود بالا
مدیریت محصولات ،کاربران ،سفارشات ،برندها ،مقالات و اخبار به صورت مجزا
مدیریت سفارشات ،نحوه پرداخت ، نحوه ارسال کالا
جستجوی پیشرفته
گروه بندی محصولات
مدیریت برندها

شاید بگویید انجام تمامی این ارها نیاز به تخصص ویژه و صرف زمان و هزینه زیادی دارد باید گفت بله همینطور است اگر بخواهید یک وب سایت با تمامی ویژگی های بالا داشته باشید باید زمان و هزینه زیادی را صرف کنید اما راهکار چیست؟ آیا می توان برخی از ویژگی ها را نادیده گرفت؟ آیا می توان بدون انجام این کارها هم در این رقابت بر دیگران پیشی گرفت؟

جواب این سوالات منفی است. اما یک راه حل دیگر هم وجود دارد و آن هم استفاده از سایت همکاری در فروش شرکا است. این سایت مجهز به سیستمی است که در سریع ترین زمان ممکن فروشگاهی با تمامی ویژگی های بالا در اختیار شما قرار می دهد و به شما کمک می کند که وارد دنیای تجارت الکترونیک شوید. این سیستم حتی کار تهیه محصول و رساندن آنها به دست مشتری را هم انجام می دهد.

شاید بپرسید نقش و سهم شما در این فروشگاه چیست؟ تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در این سیستم ثبت نام کنید و به عنوان یک بازاریاب اینترنتی فعالیت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این سیستم و نحوه ثبت نام در آن بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.