تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی

تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی

تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها , روشی قدرتمند محسوب می شوند .

مشتریان شما از ‌طریق شبکه‌های اجتماعی، همواره در حال تعامل با برند‌تان هستند و اگر از‌ راه‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام به‌طور ‌مستقیم با مخاطبانتان صحبت نکنید، فرصت خود را از دست‌ خواهید داد. بازاریابی گسترده در شبکه های اجتماعی، موفقیت‌های قابل‌توجهی را برای کسب‌و‌کارتان به ارمغان خواهد آورد که مهم‌ترین آن‌ها، ایجاد وفاداری به برندتان است.

عواملی که کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی را سودآور می‌کند، عبارت است از:

۱. هزینه‌های معقول

بعضی از کسب‌و‌کار‌ها، یک کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی به راه می‌اندازند و به‌عنوان یک راه‌کار «رایگان» به آن نگاه می‌کنند. ایجاد یک صفحه برای شرکتتان و پست گذاشتن در آن، هزینه‌ای ندارد، مگر این‌که بخواهید آن را ارتقا‌ دهید؛ اما اگر به دنبال نتایج قابل‌توجه هستید، روش رایگان جواب‌گو نیست. شما باید آماده سرمایه‌گذاری باشید؛ چه در مدل تبلیغات پولی، چه با جذب افراد مستعد به تیم، چه با سرمایه‌گذاری وقت در راستای اهدافتان.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

۲. استراتژی

قبل‌از اینکه شروع به کار کنید، باید یک استراتژی رسمی مستند داشته باشید که در آن، اهداف، مخاطبان هدف و طرح رشد کسب‌وکارتان، تعریف شده‌ باشد. این سند، تصمیمات شما را هدایت می‌کند، در جذب افراد جدید کمک می‌کند و برایتان الگویی می‌سازد که می‌توانید در طول زمان، آن‌ را بهبود بخشید.

۳. ثبات

استراتژی‌های سودآور بازاریابی شبکه های اجتماعی با‌ثبات‌اند. اگر با شبکه های اجتماعی به‌عنوان یک پدیده‌ی نو‌ظهور رفتار کنید، ممکن است یک هفته، حجم سنگینی از مطالب را ارسال کنید، اما هفته‌ی بعد، هیچ محتوایی منتشر نکنید. فالوورها می‌خواهند بدانند که چه زمانی منتظر مطلبی از جانب شما باشند؛ بنابراین اگر روند کار شما با‌سرعت در‌حال‌تغییر باشد، فالوورهای زیادی را از دست خواهید داد.

۴. تناوب

در ‌بعضی ‌از شبکه های اجتماعی با ارسال یک پست در هفته می‌توانید رضایت فالوور‌هایتان را جلب کنید؛ اما اگر می‌خواهید سود بیشتری ببرید، باید فعال‌تر باشید. با توجه به پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید، باید حداقل چندین بار در روز پست بگذارید و با فالوئرهایتان به‌طور ثابت در ارتباط باشید.

بررسی چند کمپین بازاریابی محتوا موفق در جهان
خواندن این مقاله

۵. ارزش

شبکه های اجتماعی، پلتفرمی برای تبادل ارزش است؛ اگر می‌خواهید مشتریانتان از شما خرید کنند یا حتی یک لایک یا کامنت برایتان بگذارند، باید با آن‌ها ارزش‌هایی را مبادله کنید. این ارزش می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. می‌توانید «ارزش» را به معنای واقعی کلمه مثل تخفیف یا پیشنهادات ویژه به آن‌ها بدهید یا می‌توانید ارزش را در قالب محتوای عملی و سرگرم‌کننده ارائه کنید.

۶. تماس‌های شخصی

شبکه های اجتماعی، مکانی برای برقراری ارتباط عده‌ای با عده‌ی دیگر است. اگر در استراتژی شبکه‌ی اجتماعی به شرکت خود بیش‌تر از افراد اهمیت دهید، مخاطبانتان را از دست خواهید داد. اگر از طرف برند یا شرکتتان پست می‌گذارید، قطعا باید در صدا و لحن مورد‌استفاده خود تنظیماتی انجام دهید؛ با‌این‌حال، در بهترین‌حالت هم، با بازخورد‌های فراوانی مواجه خواهید شد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی، فضایی برای تبادل ارزش است.

۷. تعامل با فالوئر‌ها

در مورد بازخورد، صِرف ارائه محتوا برای عامه‌ی مردم به امید جذب فالوور بیشتر و داشتن مخاطبان تعامل‌گر، کافی نیست. فالوور‌‌های منفعلی که شما را دنبال می‌کنند، اما با نام تجاری شما ارتباطی ندارند، عملا بی‌ارزش هستند. اگر می‌خواهید فالوورهای خود را در تجربه تجاری‌تان غوطه‌ور کنید، باید به‌طور منظم با سوالات، گفتگو‌ها و اشتراک محتوا، با آن‌ها در ‌ارتباط باشید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

۸. کال تو اکشن (Call To Action) های سودآور

کال تو اکشن (CTA) های شما فقط در صورتی پول‌ساز خواهد بود که مخاطبان هدف بتوانند از آن استفاده کنند. در اینجا هدف این است که هر‌از‌گاهی مخاطبان خود را به وب‌سایتتان بفرستید یا یک فرصت ویژه برای خرید به آن‌ها بدهید. هر‌کدام از مقاصد یا اقدامات در‌ نظر گرفته‌شده، درآمد خود را تولید می‌کند یا نام تجاری شما را یک‌قدم به تولید درآمد نزدیک‌تر می‌کند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

۹. تجزیه و تحلیل

احتمالا، اولین خیز تاکتیکی شما برای دستیابی به سود معقول، چندان کافی و موثر نیست؛ اما چطور می‌توان از این موضوع مطمئن شد و در مورد آن چه‌کاری می‌توان انجام داد؟ تجزیه و تحلیل، پاسخ هر دو سوال است. برای این‌که بدانید کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی شما چقدر موثر بوده است، به طرحی برای سنجش میزان تاثیر آن نیازمندید. به یاد داشته باشید که بهینه‌سازی مداوم، تنها راه برای حفظ سود بلند‌مدت است.

۱۰. طرحی برای گسترش

در آخر، شما باید طرحی برای گسترش کمپین خود داشته باشید. امپراتوری شبکه های اجتماعی شما وسیع است، اما باید سودآور‌تر شود. هر اقدامی در مقیاس بزرگ و با مخاطبان گسترده، اهمیت پیدا می‌کند؛ این بدان معنی است که تعداد زیادی پست در پلتفرم‌های گوناگون و حتی شاید استخدام افراد جدید، باعث رونق کار می‌شود.

1 دیدگاه در “تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.