چگونه مشتری های وفاداری داشته باشیم؟

چگونه مشتری های وفاداری داشته باشیم؟

همیشه در هر کسب و کاری نگه داشتن مشتری های گذشته بسیار آسان تر و کم هزینه تر از به دست آوردن مشتری های جدید است زیرا مشتری های گذشته افرادی هستند که با شما و کالا و خدماتتان به خوبی آشنا هستند و به شما اعتماد دارند به همین دلیل دیگر شما نیازی به صرف وقت برای متقاعد کردن آنها نخواهید داشت. همین دلیل سبب شده است که ما به بررسی پرسش چگونه مشتری های وفاداری داشته باشیم؟ بپردازیم.

یکی از دلایلی که سبب شده است تا نگه داشتن مشتری اهمیت زیادی پیدا کند این است که یک مشتری خوب و وفادار می تواند برای شما به عنوان بازاریاب عمل کند و از طریق تبلیغات دهانی مشتریان بیشتری را به کسب و کار شما جذب کند و در کسب درآمد بیشتر برای شما نقش آفرینی کند.

در این نوشته سه نکته وجود دارد که می‌تواند سبب افزایش وفاداری مشتری شود. کافی است این نکات را فرا گرفته و در کسب‌وکار خودتان عملی کنید.

۱- با مشتریان خود یک ارتباط شخصی و صمیمی ایجاد کنید.

بیشتر افراد تمایل دارند همیشه از یک برند خرید کنند و به محصولات یک برند متعهد باشند اما این اتفاق زمانی می افتد که آنها به همه کالاها و خدمات آن برند اعتماد کنند و مطمئن شوند یک ارتباط دو طرفه و مفید برقرار کرده اند با وجود اینکه مشتریان به برقرای این رابطه علاقه دارند این فروشندگان هستند که سود بیشتری نصیبشان می شود.

صاحبان کسب و کاری در این راه موفق هستند که بتوانند رابطه بهتری با مشتریان خود برقرار کنند به بیانی دیگر آنها باید نمایندگانی به این کار اختصاص دهند که یک ارتباط شخصی خوب با مشتری برقرار کند و در این ارتباط سعی کنند از مشتری اطلاعاتی در مورد سلایق و علاقه مندی های او به دست بیاورند تا بتوانند خدمات بهتری به او ارائه دهند.

این نکته را باید مد نظر داشته باشید که اکثر مردم تمایل ندارند که در مورد مسائل شخصی مانند فارغ‌التحصیلی فرزندان یا ارتقاء شخصی مشتریان و مواردی مانند این صحبت کنند. توجه داشته باشید که باید در این ارتباط به گونه ای رفتار کنید که مشتری شما را دوست خود بداند و ارتباط را به گونه ای سازماندهی کنید که مشتری از هم صحبتی با شما خرسند شود نه اینکه او را آزرده خاطر کنید.

۲- تولید محتوای مناسب و مفید برای مشتری

اگر کاری که در مرحله قبلی گفته شد را به درستی انجام دهید و اطلاعات و شناخت مناسبی از مشتری به دست آورده باشید می توانید از این اطلاعات برای تولید یک محتوای مناسب و مفید برای کاربر استفاده کنید تا به این شکل شما مطلبی را بنویسید که کاربر به دنبال آن می گردد در این صورت است که کاربر سایت شما به یک مشتری وفادار تبدیل خواهد شد.

یکی از اتفاقاتی که در حال حاضر در این باره افتاده است این است که گوگل تمام افرادی را که مفهوم سئو را به درستی متوجه نشده اند و فکر می کنند سئو به معنی استفاده زیاد از کلمات کلیدی است را جریمه می کند. و در عوض بر روی محتوای مندرج تمرکز می‌کند. با توجه به این موضوع سعی کنید مطالب مفید و مناسب با نیازهای کاربران و مشتریان خود تهیه کنید و با آن‌ها به اشتراک بگذارید. مطالبی که به قدری مفید باشند که آنها علاوه بر اینکه خودشان از محتوا استفاده می کنند آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهند.

۶ اصل بازاریابی محتوایی عبارتند از:
۱- محتوای متناسب با نیاز کاربران خود تهیه کنید.

۲- در تولید محتوای با کیفیت ثابت قدم باشید.

۳- با مخاطبان خود شروع به صحبت کنید.

۴- در محتواهای تولید شده نقطه نظر خود را داشته باشید.

۵- از صحبت درباره فروش اجتناب کنید.

۶- در صنعت خود بهترین باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی محتوایی و تولید بهترین محتوا برای کاربران خود می توانید مقاله “تولید محتوا مناسب با نیاز کاربر در بازار یابی” را نیز مطالعه کنید.

هر گونه تبلیغ و بازاریابی دیگری که می خواهید برای جذب و نگهداری مشتریان انجام دهید باید با شناخت کامل انجام شود و اطلاعاتی که شما در اختیار کاربر قرار می دهید دقیقا همان چیزی باشند که کاربر شما به دنبال آن است توجه داشته باشید شما بیشترین سود را از این افزایش وفاداری خواهید داشت.

۳- قانون مند بودن یک نکته کلیدی برای افزایش وفاداری مشتری شماست.

گوگل یک قانون دارد که به قانون طلایی گوگل معروف است؛ این قانون بیان می کند که به همان شکلی با دیگران رفتار کنید که دوست دارید دیگران با شما رفتار کنند. این قانون به ظاهر ساده می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش وفاداری مشتریان شما داشته باشد.

عمل کردن به این قانون مستلزم این است که شما شناخت کافی از مشتری داشته باشید و بدانید که دقیقا هر نیاز مشتری را چگونه پاسخ دهید به همین دلیل من از واژه به ظاهر ساده استفاده کردم. اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق شوید از این قاون طلایی و تاثیر فوق العاده آن غافل نشوید.

یکی دیگر از بندهای این قانون این است که با مشتری از طریق کانالی ارتباط برقرارار کنید که او به ان علاقه دارد. باید بدانید که مشتری شما دقیقا از چه راه ارتباطی استقبال می کند. ایا مشتری شما از آن دسته از افرادی است که ارتباط با ایمیل را می پسندد یا شبکه های اجتماعی را بیشتر دنبال می کند. دقیقا همان شناخت از مشتری است که باز هم در این راه به کمک شما می اید.

نکته ای که برخی از صاحبان کسب و کار اینترنتی به ان توجه نمی کنند این است که وقتی مشتری ارتباطش را قطع می کند چندین بار برای او پیام های مختلف می فرستند و او را با این پیام ها درگیر می کنند بهتر است در این مواقع به انتخاب مشتری احترام بگذارید.

اگر یکی از مشتریان به شما ایمیل داده است شما با استفاده از ایمیل به او پاسخ دهید یا اگر یک مشتری از طریق شبکه‌های اجتماعی به شما پیغام می‌دهد، شما هم با استفاده از همان شبکه اجتماعی پاسخ وی را بدهید.

اگر به این دو قانون گوگل توجه کنید و سعی کنید در ارتباط با مشتری آنها را مدنظر قرار دهید مطمئن باشید یک ارتباط سالم و صمیمانه با مشتری برقرار خواهید کرد.

کارشناسان وبلاگ آموزشی سایت همکاری در فروش شرکا مقاله های آموزشی به روز و مفیدی را برای شما نوشته اند که خواندن آنها می تواند شما را در راه اندازی کار در منزل، مدیریت بازاریابی و کسب درآمد از اینترنت راهنمایی کند. اگر شما هم ما را با تجربیات خود در این زمینه مطلع کنید خوشحال خواهیم شد.

بیشتر بدانید…

چگونه در اینترنت بازاریابی کنیم؟

تولید محتوا مناسب با نیاز کاربر در بازار یابی

همکاری در فروش اینترنتی و مزایای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.