کسب و کار خانگی- ساخت فروشگاه اینترنتی

کسب و کار خانگی- ساخت فروشگاه اینترنتی

این روزها در جاهای مختلف در مورد کسب و کار خانگی مطالب زیادی را می شنویم اما آیا همه افراد می دانند این کسب و کارها دقیقا چه نوع کسب و کاری هستند؟

کسب و کار خانگی چیست و از چه زمانی رونق پیدا کرده است؟

کسب و کار خانگی چه مزایا و معایبی دارد؟

چگونه می توان از تکنولوژی برای توسعه کسب و کار خانگی کمک گرفت؟

در این مقاله قصد داریم به این سوالات و سوالات مشابه آن که به شما کمک می کند تا یک کسب و کار موفق و متناسب با استعداد و امکانات خود راه اندازی کنید؛ پاسخ دهیم.

کسب‌وکار خانگی به هر فعالیتی گفته می‌شود که کارهای اصلی آن در منزل شخصی دارنده کسب و کار انجام می شود. توجه داشته باشید که نیازی نیست حتما خود فرد مالک کسب و کار باشد و می تواند با افراد دیگر همکاری کند و برای آنها کاری انجام دهد. بسیاری از افراد تصور می کنند فقط فعالیتی که افراد در خانه می نشینند و یک کار را انجام می دهند و محصولی را تولید می کنند و آن را به بازار ارائه می کنند را کسب و کار خانگی می گویند. درصورتی که این گونه نیست و افرادی مانند مربیان آموزشی و معلمان هم می توانند کار خود را در خانه انجام دهند و فقط برای انجام بخش کوچکی از کار خود از خانه خارج شوند.

این نوع کارها عموما توسط یکی از اعضای خانواده کلید می خورد و سایرین هم هر کدام نقشی را متقبل می شوند و در انجام کار به او کمک می کنند. این فعالیت ها در دسته‌بندی کسب‌ و کارهای کوچک یا به اصطلاح Small Business دسته بندی می‌شود.

در دنیای امروز به دلیل هزینه زیادی که از لحاظ مالی و زمانی باید برای رفتن به ادارات و مکان های مختلف صرف کرد افراد بیشترین تلاش خود را می کنند تا کارشان را در منزل انجام دهند که پیشرفت اینترنت و دسترس بودن آن برای همگان کمک زیادی به آنها کرده است.

اگر به فکر راه اندازی کسب و کار جدید هستید به شما توصیه می کنیم مقاله “با این 10 ایده از همین امروز کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید!” را حتما مطالعه کنید.

ویژگی‌های کسب‌وکار خانگی

یک کسب‌وکار خانگی، کارکنان کمی دارد که این کارکنان اغلب فامیل یا دوست و آشنا هستند. به همین دلیل این نوع کارها را در برخی مواقع کسب و کار خانوادگی یا دوستانه هم می نامند.

این فعالیت ها فضای رسمی و اداری ندارند.

مکان ویژه ای برای تبلیغات و مشتریان ندارد.

ساعت کاری مشخصی ندارد و ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز انجام شود.

البته توجه داشته باشید که نداشتن این محدودیت ها به هیچ عنوان دلیل بر این نیست که شما می توانید هر کاری را با هر شرایطی در منزل انجام دهید برخی کارها از لحاظ قانونی انجام آنها در خانه ممنوع می باشد.

اهمیت کسب‌ و کار خانگی

این نوع کارها شاید در ظاهر خیلی اهمیتی نداشته باشند اما بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که این نوع کسب و کارها نقش پنهان و مهمی در اقتصاد یک کشور می توانند داشته باشند و این فعالیت ها با برطرف کردن نیازهای مردم به پیشرفت و استوار ماندن اقتصاد جامعه کمک زیادی می کنند.

تاریخچه کسب‌وکار خانگی

شاید بتوان گفت این کسب و کار قدمتی به اندازه زندگی بشر دارد از زمانی که مردم سعی کردند یکجا نشین شوند و در خانه و محیط های اطراف کارهای خود را انجام دهند و بتوانند مایحتاج روزمره خود و اطرافیانشان را تولید کنند و از دست آوردهای سایر افراد قبیله هم استفاده کنند. در ان زمان بین کار و زندگی خیلی تفاوت و مرزی وجود نداشت.

بعد از گذشت زمان و به وجود آمدن خانه ها به شکل امروزی خانواده های مختلف یک طبقه یا یک اتاق از خانه را به محل انجام کار اختصاص می دادند. و با افزایش بازدهی کسب  کار به فکر توسعه آن می افتادند. بعد از به وجود آمدن مشکلات اقتصادی ناگهانی که در اثر بحران انرژی اپک در سال ۱۹۷۳، توجه به خانه‌ها به عنوان محلی برای راه‌اندازی و ادامه فعالیت کسب‌وکارها بیش‌تر جلب شد.

مزایای کسب‌ و کار خانگی

اعتبار چند ساله صاحبان کسب‌وکار، سبب می‌شود تا کسب‌وکار خانگی رشد خوبی داشته باشد. یکی از مزیت‌های این نوع کسب‌وکار با سایر کسب‌وکارهای کوچک دیگر دارد، صرفه‌جویی در میزان هزینه‌ها است. هزینه‌های مانند اجاره یا خرید خانه، حامل‌های انرژی مانند گاز، آب، برق و موارد مشابه، هزینه اینترنت و هزینه رفت‌وآمد و زمان صرفه‌جویی بابت مراجعه به دفتر و بازگشت به خانه از مزایای این نوع کسب‌وکار است.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه های ناشی از رفت و آمدها

همه افراد برای انجام شغل خود باید هزینه زیادی را برای رفتن به محل کار خود متقبل شوند این هزینه ها هم می توانند مالی باشند و هم زمانی به خصوص در شهرهای بزرگتر که ترافیک سنگین وجود دارد و افراد باید زمان زیادی را در پشت ترافیک هدر دهند. اما افرادی که کار خود را در خانه انجام می دهند هیچ کدام از این هزینه ها را نخواهند داشت.

حذف هزینه های ناشی از اجاره یا خرید مکان برای کسب و کار

صرفه جویی در هزینه آب، برق، گاز و…

حذف هزینه هایی که باید برای دریافت مجوز و همچنین مالیات پرداخت شود.

کسب‌وکارهای خانگی می‌تواند یک راه مناسب برای شما باشد تا بتوانید مقداری کمی از فروش و سود خود را به دارایی، مالیات و موارد مشابه تخصیص بدهید که در نتیجه سود حاصل شما از کسب‌ و کارتان افزایش پیدا خواهد کرد.

گذراندن زمان بیشتری با خانواده

اگر کسب و کار شما در منزلتان باشد مسلم است زمان بیشتری را می توانید با خانواده و عزیزانتان سپری کنید همچنین می توانید در هر ساعتی که بخواهید در کنار آنها باشید و هر ساعتی که تمایل داشته باشید کار کنید به عبارت دیگر زمان شما در اختیار خودتان است و هر گونه که بخواهید می توانید برای آن برنامه ریزی کنید. علاوه بر این در آینده نیز می‌توانید همسر و فرزندان خود را در کسب‌وکارتان شریک کنید و از توانایی های انها نیز بهره مند شوید

معایب کسب‌وکار خانگی

برخی موانع قانونی و فرهنگی مانند عدم تمایل صاحب خانه ها برای اجاره دادن به افرادی که در خانه خود کسب و کار راه اندازی می کنند؛ می تواند برای راه اندازی کسب و کار شما را با مشکل مواجه کند.

مسائلی مانند پارکینگ، دعوت کردن مهمان یا مشتری، مسائلی مانند بیمه و دیگر مواردی که شما ترجیح می‌دهید تا کسب‌وکار خود را به منزل منتقل نکنید و در خانه فعالیت نکنید.

کار در خانه باعث می شود که شما ارتباط زیادی با محیط بیرون و افراد مختلف جامعه نداشته باشید که سبب می شود شما دچار انزوا یا حتی افسردگی شوید.

یک پیشنهاد فوق العاده

در پایان می خواهیم یک کسب و کار خانگی متفاوت به شما پیشنهاد دهیم تا با انجام آن از تمامی مزایای یک کسب و کار پردرآمد بهره مند شوید و معایب آن را هم به حداقل برسانید. راه اندازی فروشگاه اینترنتی با استفاده از امکانات سیستم همکاری در فروش شرکا یک پیشنهاد فوق العاده برای شماست که می خواهید از زمان خود به بهترین شکل ممکن برای کسب درآمد استفاده کنید.

در این کسب و کار خانگی همه تجهیزاتی که شما برای انجام آن لازم خواهید داشت یک سیستم کامپیوتری و یک اشتراک اینترنت است. برای آشنایی بیشتر با این سیستم و نحوه انجام کار خود می توانید از فروشگاه ساز شرکا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.