برای کارآفرین شدن باید چه مراحلی را طی کرد؟

برای کارآفرین شدن باید چه مراحلی را طی کرد؟

کارآفرین شد نیازمند سخت کوشی و هوشمندی زیادی است و افراد کارآفرینی که شما می بینید یا در اینترنت نام آنها را می شنوید قطعا با تحمل رنج و سختی زیادی به موفقیت رسیده اند در مورد مراحل کارآفرین شدن منابع مختلف مطالب زیادی نوشته شده اند ما در این پست قصد داریم این مراحل را به صورت خلاصه و کاربردی بیان کنیم تا شما بتوانید با این مراحل آشنا شوید و بدانید که خودتان در چه مرحله ای هستید؟

مرحله 1: عامل محرک و انگیزه

نخستین مرحله ای که باعث می شود یک فرد کارارین شود داشتن انگیزه و یک عامل محرک است. انگیزه همان چیزی است که بسیاری از مردم از آن بی بهره اند و سبب شده است که آنها به افرادی بدون هیچ جنب و جوش و فعالیتی تبدیل شوند و هیچ تلاشی برای آینده نکنند.

اگر انگیزه داشته باشید خواهید دید که زمان زیادی خواهید داشت زیرا کسی که انگیزه کافی داشته باشد با برنامه ریزی دقیق زمان کافی را هم خواهد ساخت. فردی که انگیزه داشته باشد در خود توانمندی مضاعفی احساس خواهد کرد توانمندی که هیچ مانعی نمی تواند آن را از سر راه بردارد. فرد با انگیزه با شور هیجان وصف ناپذیری در خود احساس می کند که بدون اینکه متوجه شود خودش را در حال انجام کار خواهد دید.

حقیقت این است که شما واقعا می توانید و فقط کافی است برای رسیدن به هدف انگیزه کافی را داشته باشید تا همه امکانات و زمان لازم را برای رسیدن به خواسته تان فراهم کنید. باید، انگیزه همانند یک دارو است، زمانی که به مصرف آن عادت کنید، هر روز به مقدار بیشتری از آن نیاز خواهید داشت تا فقط بتوانیم رشد و پیشرفت اولیه را امکان‌پذیر سازید.

هر چقدر که بیشتر در این منحنی رشد و پیشرفت اشتباه، به پیش روید، به انگیزه بیشتری جهت ادامه مسیر سخت پیش رو نیاز خواهید داشت. نخستین دقیقه‌ای که از سرعت شما کاسته شد، احساس می‌کنید که در حال از دست دادن فرصت هستید، مثل اینکه زمان شما در حال از دست رفتن است، دقیقا در این شرایط است که چیزی جز پسرفت و ناامیدی نصیب شما نخواهد شد.

این که در هر لحظه فرد ممکن است انگیزه اش را از دست بدهد برای هر کسی در هرکجای کره زمین که باشد اتفاق خواهد افتاد. این همان اثر هرچه بیشتر بدانید کمتر می‌دانید است.

زمانی که به مرحله ای برسیدی که دیگر پیشرفتی نکنید و در حالت سکون قرار بگیرید تاامید خواهید شد و افرادی که پشتکار لازم سخت کوشی نداشته باشند از رقابت حذف خواهند شد و دیگر جایی در کارآفرینی و کسب و کار نخواهند داشت.

مرحله 2 : استقامت و پشتکار داشتن

دومین گامی که یک کارآفرین باید به آن توجه کند داشتن پشتکار و سخت کوشی است . از میان افراد با انگیزه‌ای که کار را شروع کرده‌اند، بعضی از آنها هستند که استقامت و پشتکار لازم را ندارند و همین باعث می شود که انگیزه ای که در ابتدا داشته اند رو به نابودی برود و نتیجه لازم را به دست نیاورند.  اوا افرادی که برای خود یک قله متصور هستند و تا زمانی که به آن نرسند دست از تلاش بر نمی دارند بسیار موفق تر خواهند بود اما این استقامت در برابر سختی ها واقعا دردناک است اما زمانی که فرد به سمت پیشرفت کردن حرکت کند این خستگی به طور کامل از وجودش خارج می شود.

افراد با استقامت، بدون وجود انگیزه در رگ‌هایشان، کاری از پیش نخواهند برد، اما ترکیب تلخ غرور و جاه‌ طلبی تنها با آرزوی مبهم شیرین می‌شود. افرادی که واقعا استقامت می کنند افرادی بسیار حیرت انگیز هستند که می توانند الگوی بسیاری از افراد دیگر قرار بگیرند.

مرحله سوم: تسلیم شدن

سومین مرحله از مراحل فرآیند کارآفرینی تسلیم شدن است. درست پس از اینکه استقامت تحلیل می‌رود، هر فرد خود را در بالای قله می‌بیند. اما نگاه کنید، هیچ منظره شگفت‌انگیزی وجود ندارد، هیج بلندی برای نصب پرچم‌تان وجود ندارد

بسیاری از افراد هستند که در همان مرحله اول دست از تلاش می کشند و تمام زمان خود را به هدر می دهند و هیچ گاه پیشرفتی نصیبشان نخواهد شد در این مرحله فرد به خودش می گوید مگر کسانی که تلاش نکرده اند چه اتفاقی برایشان افتاد اصلا چرا باید تلاش و تلاش کردن را می خواهند فراموش کنند

هیچ سلفی نمی‌توان در بالاترین نقطه دنیا گرفت. و نه حتی در بالای ابرها. فقط یک دشت بی‌پایان ملالت بار است که تا افق کشیده شده است.

مثلاً زمانی که فضای ابری پایگاه داده کاربری شما را با خطا مواجه می‌سازد، زمانی که شریک شما منصرف می‌شود، زمانی بازیگران قدرتمندی در بازار حضور می‌یابند، دیگر تحمل تلاش کردن و استقامت کردن را ندارید. دقیقا مانند کسی که ماه ها برای لاغرش دن تلاش کرده است نه تنها لاغر نمی شود بلکه دچار بیماری هم می شود این فرد ممکن است خیلی خطرناک رفتار کند و خیلی بیشتر از زمان گذشته هم غذا بخورد.

آنهایی که در ناحیه تسلیم پایداری می‌کنند بسیار حیرت انگیزند، چرا که دارای شخصیت قدرتمندی هستند. این افراد همان هایی هستند که ما آنها را به عنوان کارآفرین موفق می شناسیم و سعی می کنیم آنها را الگوی کار خود قرار دهیم.

آیا شما هم تا کنون به کارآفرین شدن فکر کرده اید؟

آیا می دانید در کدام مرحله هستید؟

ایا ایده لازم برای کارآفرین شدن را ندارید؟

پاسخ تمام این سوالات و سوالات مشابه و نحوه مدیریت یک کسب و کار بزرگ را با مطالعه مقالات سایت همکاری در فروش شرکا پیدا کنید.

 

با این 10 ایده از همین امروز کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید!

چگونه در اینترنت بازاریابی کنیم؟

راه رسیدن به ثروت – فروشگاه اینترنتی

همکاری در فروش اینترنتی و مزایای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.